اسلامی، س.ح. (1392). چرا و چگونه ارجاع دهیم؟. آینۀ پژوهش، 1، 5ـ12.
رضی، ا. (1388). شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی. سخن سمت، 21، 21ـ30.
عطیه، ع. ع. (2005). ملامح الأدب فی العصر العبّاسی الأوّل. اسکندریه: مکتبة بستان المعرفة.
فتوحی، م. (1387). نظریۀ تاریخ ادبیات. تهران: سخن.
قمری، ح. (1396). ویژگیهای محتوای درسی مطلوب تاریخ ادبیات در دورۀ دوم متوسطه، رشتۀ ادبیات و علوم انسانی. نوآوریهای آموزشی، 64، 77ـ100.
کاردان، ع.م. (1382). نقش کتاب دانشگاهی و ویژگیهای آن. سخن سمت، 10، 1ـ13.
متقیزاده، ع. (1379). نقد و تحلیل محتوا در تراز کتابهای درسی دانشگاهی مطالعۀ موردی: کتاب قواعد و متون عربی. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامهریزی علوم انسانی، 4، 217ـ233.
ملکی، ح. (1384). شیوۀ طراحی و تألیف کتب درسی. سخن سمت، 15، 9ـ22.
ملکی، ح. (1385). مبانی و معیارهای نقد کتاب درسی دانشگاهی. سخن سمت، 17، 7ـ20.
منصوریان، ی. (1392). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 29، 1ـ17.
میرباقری فرد، س.ع.ا. (1396). دربارۀ تاریخ ادبیات (مقدمه). تهران: سمت.