آخوندزاده، ش.، و حبیبی، غ. (1386). مبانی نگارش علمی. تهران: مرز فکر.
استاپلتون، پ. (1372). نگارش مقالات پژوهشی. ترجمۀ ش. بیگدلی. تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران.
اسلامی، س.ح. (1392). چرا و چگونه ارجاع دهیم؟. آینۀ پژوهش، 139، 5ـ14.
چادگانیپور، م. (1373). نگارش علمی (فنون تهیۀ مقالات و پایاننامههای تحصیلی). اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.
رضی، ا. (1391). پژوهشهای مسئلهمحور در مطالعات ادبی. فنون ادبی، 1، 13ـ 26.
سرمد، ز.، بازرگان هرندی، ع.، و حجازی، ا. (1383). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
شریفینسب، م. (1383). مستند کردن نوشتهها در علوم انسانی. زبان و ادب، 21، 69ـ 94.
فتوحی، م. (1385). آیین نگارش مقالۀ علمی ـ پژوهشی. تهران: سخن.
قراملکی، ا. (1383). اصول و فنون پژوهش در گسترۀ دینپژوهی. قم، حوزۀ علمیه.
منصوریان، ی. (1388). صد ویژگی یک مقالۀ علمیپژوهشی خوب. کتاب ماه، 145، 66ـ 77.
موسیپور، ن.، و علوی، س.ح.ر. (1385). نگارش علمی، راهنمای تدوین و نگارش مقاله، پایاننامه رساله و گزارش پژوهش. کرمان: دانشگاه شهید باهنر کرمان.
موحد، ض. (1387). رسالهای در مقالهنویسی. تهران: نیلوفر.
میرزائی، خ. (1390). شیوۀ مقالهنویسی. تهران: جامعهشناسان.
B.Pirie, D. (2002). How to write critical essays. Rout ledge.
Giroux, I. (1993). Education still under siege. Bergin & carvery.