اسلامی، م. (1391). از مبانی نظری تا گامهای عملی نقد کتاب. جهان کتاب، 280 ـ282، 23ـ24.
البطل، م. (2007). فصول فی الترجمة والتعریب. لونجمان: الشرکة العالمیة للطباعة والنشر.
جمالی زواره، ب.، نصر، ا.، نیلی، م.ر.، و آرمند، م. (1388) بررسی معیارهای روانشناختی تألیف و تدوین کتابهای درسی دانشگاهی. عیار، 23، صص 19ـ 35.
دلاور، ع. (1385). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات دانشگاه پیامنور.
زرکوب، م. (1388). فن ترجمه. اصفهان: مانی.
ساروخانی، ب. (1383). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. ج1. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
سمیعی، ا. (1378). نگارش و ویرایش. تهران: سمت.
شادمان، ی.، و امانی، ر. (1396). درسنامۀ ترجمه و تعریب. قم: انتشارات دارالعلم.
معروف، ی. (1398). اصول نظری و عملی ترجمه از عربی به فارسی و از فارسی به عربی. تهران: سمت.
ملکی، ح. (1385). مبانی و معیارهای نقد کتاب درسی دانشگاهی. سخن سمت، 17، 9ـ 20.
نادری، ع.، و سیف نرافی، م. (1372). روشهای تحقیق در علوم انسانی. تهران: بدر.
ناظمیان، ر. (1386). فن ترجمه (عربی به فارسی). تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.