آصفزاده، س. (1384). تحلیل انتقادی مطالعات پژوهشی در علوم پزشکی. پزشکی در پزشکی، 29، 195ـ201.
خمیس الملیجی، ح. (1995). الأدب والنصوص لغیر الناطقین بالعربیة. ریاض: جامعة ملک سعود.
خنیابنژاد، ع. (1395). بررسی و نقد کتاب خواندن متون ساده. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 1، 27ـ57.
رزمی، س.ع.ا. (1384). اصل بیطرفی در تحقیق. کتابداری و اطلاعرسانی، 31، 64ـ70.
رضی، ا. (1388). شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی. سخن سمت، 21، 21ـ30.
رهادوست، ب. (1382). رویکرد بینرشتهای و مطالعات ادبی. زیباشناخت، 9، 195ـ201.
سمیعی، ا. (1378). نگارش و ویرایش. تهران: سمت.
شیخ أمین، ب. (1986). مطالعات فی الشعر المملوکی والعثمانی. بیروت: دارالعلم للملایین.
طالبزاده، ع. (1388). بدیعیات پدیدهای نو در عصر انحطاط. زبان و ادبیات عربی، 1، 83ـ96.
قراملکی، ف. (1383). خاستگاه پژوهش. آینۀ میراث، 4، 7ـ17.
مشکینفام، ب. (1391). البحث الأدبی؛ مناهجه و مصادره. تهران: سمت.
ملکی، ح. (1385ش). مبانی و معیارهای نقد کتاب درسی دانشگاهی. سخن سمت، 17، 9ـ20.
منصوریان، ی. (1392ش). صد ویژگی کتابهای دانشگاهی کارآمد و اثربخش. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 17، 29، 1ـ17.
میرزایی، ف.، و ابویسانی، ح. (1393). تحلیل انتقادی الاتجاهات والحرکات فی الشعر العربی الحدیث. پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 4، 147ـ169.